Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi



SALAM ADIK-ADIK ....


 Wah! cuti dah mula ni...mesti masing-masing dah rasa excited sangat..kan!


Ramai orang pesan..cuti jangan buat kerja yang sia-sia... Betul tu! Maksudnya kalau cuti jangan sampai bangun solat lambat konon nak qadho tidur semasa hari persekolahan. Jangan pula asyik lepak depan TV sampai tak solat2 atau lambat2 kan solat...konon pulak masa sekolah sibuuuukk la sangat tak sempat pun nak tengok TV. Ada pula yang asyik dengan basikal ukur keliling taman atau kampung melepaskan TENSION !! oh NOOOOO..


Apa ni!!! Asyik JANGAN aje... 
Boleh sebenarnya nak TIDUR tapi.. bangun solat dulu. Having breakfast with your family... tolong ibu kejap.. siram pokok ke... buangkan sampah ke... itu pun antara aktiviti yang kita tak berpeluang nak buat masa sekolah kan.. BEST! Ibu mesti bangga dengan anak dia ni.. hmmm


Bila nak tidur ni....?? kata boleh . Tidur lah sekejap bila masuk tengahari. Sunnah tu.. pahala pun dapat. 


Semua yagn JANGAN di atas tu boleh buat tapi sesuaikan dengan keadaan. Tidak melampaui batas. hati kita pun senang tak dimarah dek ibu. Ibu pun tentu suka dan senang dengan sikap permata hatinya. Lepas tu kalau   minat nak ceburi aktiviti luar pun...rasanya takde lagi halangan. Mesti ibu suka aje nak hantar... nak - nak pula aktiviti yang memberi manfaat contohnya... ha!!!


SMART MUSLIM CAMP


Best ni... Tujuannya nak teliti kan lagi tentang solat. Mendidik agar adik adik lebih menjiwai solat itu. Insya Allah ruh solat akan meresap dalam diri dan adik2 akan tahu amaaaaattt lah bermakna SOLAT itu.


Bukan setakat solat je...kat sini juga adik2 akan di'charge' kan AURA positif. Nak kasi lebih POWER lagi unsur2 baik dalam diri adik2 tu. Antaranya YAKIN DIRI... BERANI.. sebab kita ada anjurkan aktivit laluan berhalangan..seperti ..gambar2 kat bawah ni...




ini baru 3 contoh. Ada lebih kurang 20 laluan halangan yang adik2 kena tempuhi.... memang mencabar dan BEST sangat!! Insya Allah tak boring cuti sekolah kali ni. 

Macam mana??? Best kan! Jom la hubungi Nisa Pasir Gudang melalui
E-mail : nisapg@gmail.com
Tel. : 012-7244792
FB : Nisa' Pasir Gudang

Bermula 24hb - 26hb Disember 2010
Training Centre SAJ, Sg. Layang Masai Johor

Jumpa anda di sana ya !!!!





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...