Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi
ASALAMMUALAIKUM....

Salam ukhuwah buat muslimin,muslimah di mana jua anda berada...alhamdulillah masih lagi kita dapat merasa segala nikmat yang diberi oleh allah s.w.t..bangun pagi masih lagi dapat bernafas,melihat,mendengar,berjalan,segala-galanya nikmat allah kita dapat rasakan lagi...TERIMA KASIH TUHAN....mudah-mudahan segala nikmat yang kita perolehi kita gunakan kejalan yang terbaik di sisi penciptanya..jangan di salah gunakan...

Didik diri menjadi baik ialah dari kecil,iaitu dari rebung nya kerana masih lembut nak dilentur...cakap memang mudah,tapi kalau xdiusahakan kita xtahukan apa hasilnya...macam-macam pengalaman yg kita dapat,dari ,kisah yang mengembirakan sampaila kisah yang menyedihkan..

Kita ada adik , anak-anak....kita nak ke anak-anak kita hidup tanpa perhatian dari kita???jarang dirumah, merayau dari pagi sampai malam tak balik-balik...apa yang mereka dapat dengan hidup tidak terurus???
sekurang-kurangnya kita dapat nasihat dan sentiasa mengingatinya tentang pekara yang baik dan yang tidak baik...anak-anak adalah anugerah dan amanat ALLAH yang dititipkan untuk kita..kena lindungi meraka walau bagaimana sekalipun kehidupan kita,susah ataupun senang..

IBU BAPA, perlu sentiasa peka dengan situasi anak-anak...paling penting cara didikan..salah cara didikan, salah juga la anak-anak buat...betul atau tidak???kasar caranya, kasar juga la yang mengikutinya, lembut caranaya lembut juga yang mengikutinya,,,

kata-kata luqmanul haqim
“Dan (Ingatlah) ketika Luqman berkata kepada anaknya, di waktu ia memberi nasihat kepadanya: “Hai anakku, janganlah kamu mempersekutukan Allah, Sesungguhnya mempersekutukan (Allah) adalah benar-benar kezaliman yang besar ….. Dan sederhanalah kamu dalam berjalan dan lunakkanlah suaramu. Sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara keledai”.

Akhir kata,,
sama-samala kita perbaikan kehidupan seharian kita,kerana ia mencerminkan kehidupan kita seterusnya..anak-anak adalah ahli syurga,corak terbaik yg kita beri pada meraka selamatla kita kedua ibu bapa diakhirat nanti...3 amalan akan yang akan diterima ialah :
sedekah jariah..amal soleh..anak soleh...
IN SHAA ALLAH...
AMIN...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...