Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi
Salam ceria di pagi hari,
Nak kongsi sedikit ilmu diberi,
Ini semua cerita pasal rezqi,
Nak tau?? Haa...mai dok dengaq kat sini.


10 rezqi Allah turunkan,
9 darinya hasil perniagaan,
Bagi siapa yang nak cari makan,
Usahakan buat perniagaan.


Lagi 1 untuk orang makan gaji,
Jangan pelik la kalau tak kaya-kaya,
Dah dikata nak kaya buat bisnes sendiri,
Makan gaji kaya...ada la tu, sesuatu yang tak kena.


Terimalah risiko si makan gaji,
Kalau disuruh bos, kena patuh jangan lah bantah,
Rasa-rasa geram tak puas hati,
cari modal ... buatlah bisnes yang gah.


Apa pun kerja , tanggungjawab kenalah ada,
Tanggung di dunia, jawab di akhirat sana,
Ikhlaskan hati, ceriakan minda,
Barulah kerja menjadi sempurna.


Cukuplah sudah seloka pagi,
bersama kita suci kan hati,
Moga Allah murahkan rezqi,
Agar hidup kita sentiasa dirahmati :)

6 comments:

waN Mohd Salim said...

assalamualaikom ... saye dtang follow ..nice blog ..http://wanmohdsalim.blogspot.com/2011/04/kau-lah-yang-istimewa.html

puisi terbaru ps

Bila terbit mentari
Resah menanti
Tiada di sisi

Kau yang istimewa
Maya persada
Mengharungi jiwa
Dikala duka


jemput singgah .. heehe

Izamir Ridzwan said...

alamak.. ehh boss selalunya betull... haha

Mutiara Bernilai said...

waahh
sgt lah suka pantun ni :)

buat kije elok2..sbb tu pon ibadah kite.. :)

Nisa' Pasir Gudang said...

@waN Mohd Salim
terima kasih sudi singgah.
karya anda bagus :)

Nisa' Pasir Gudang said...

@IR
bos pun kena buat tugas dia jugek hihi

Nisa' Pasir Gudang said...

@Mutiara Bernilai
~kerja juga ibadah jika niat kita untukNya kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...