Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi
Hmmmm...pagi ni terpikir tentang kenapa ada syurga dan neraka?

Kenapa kalau tanya semua orang hatta budak kecik pun dia mesti jawab nak masuk syurga. Ramai yang tahu syurga itu ada segala kemewahan dan kesedapan dan keseronokan. Tapi ramai yang tak tahu keadaan jalan ke syurga itu.

An-nasaie, Tirmidhi and Abu Dawud report from Abu Hurayrah that the Messenger of Allah, sallallahu `alaihi wa sallam said:
"When Allah created Paradise, He told Jibril, ‘Go and look at it.’ So he went and looked at it, then he came back and said: ‘By Your Glory, no one will hear of it but he will enter it." So He surrounded it with hardships and siad, ‘Go and look at it.’ So he went and looked at it, then came back and said: ‘By Your Glory, I fear that noone will enter it."



Jalannya sangat susah sehinggakan Jibril mengatakan sape2 yang tengok jalan ke syurga nescaya takkan ada yang dapat masuk kesana.


Sebab tu dunia ni umpama penjara bagi orang2 yang beriman. Beberapa perkara yang menyeronokkan tapi sebenarnya mudarat tak dapat dilakukan. Seronok tapi mudarat. Contoh yang paling mudah... pakai tudung tidak dengan menutupi dada. Seronok la kan, ringan .. tak panas sebab boleh beralun2 hingga kdg terangkat. Mudarat nye ; rambut mahkota wanita itu adalah kecatikan yang wajib disembunyikan kerana dapat merangsangkan kaum adam. Yeke? Bayangkan kalau botak, ape perasaan mereka? suke? haiippp muntah ijau la.


tapi kebaikan yang kita terlepas pandang...tudung yang dilabuhkan menutupi dada amat selesa bila dah terbiasa. Elak kan dari panas dan sejuk. Bayangkan kepala dan kulit direct kena matahari.... tambah keadaan sekarang yang UV tinggi, mudarat sebenarnya. Yang bertudung dah selamat dari terdedah. 


Nanti kita sambung lagi.....sayang kamu ketat-ketat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...