Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi

Setelah dengar rintihan hati si DIA ... 


Nak tak nak perlu diakui zaman sekarang sudah banyak berubah. Tak sama lagi seperti dahulu.

Dahulu adat dan budaya menjadikan kita mulia. Nampaknya sekarang kemodenan itu lebih menjadi keutamaan. Moden lawannya ketinggalan ...
Yang tak biasa , dah menjadi biasa-biasa.
Yang segan , menjadi kebanggaan.
Yang malu , menjadi perlu
Orang dahulu tunduk2, kita sekarang bermegah2

Kita cuma ada 2 sahaja...pilihan.
Hidup atau mati.
Ke kanan atau ke kiri,
Perempuan atau lelaki,
Jahat atau baik,
Rajin atau malas,
Sihat atau sakit,
dan paling akhir tujuan kita ke Syurga atau Neraka. Walaupun ketentuan terakhir itu keputusan Rabb kita, tapi perlu kita ingat....dah diberi garis panduan untuk kita memilih jalan tersebut.

Kamu semua melangkah lah dengan bijak. berfikir dengan matang. jangan sampai terhantuk baru tengadah.

12 comments:

AdyBudika said...

kita yg tentukan pipihan..kerana akan menentukan hala tuju kita.

Sunah Mohammad said...

Allah bagi kita hak untuk memilih...:)

Si ComOt said...

betul .. saya sokong Ady .. hala tuju yg menentukan .. tumpang lepas prasaan sat : sememangnya si comot amat jeleskan kamu .. hehe .. cantik blog awak .. visit me n follow k .. http://dira92.blogspot.com

diana said...

selalu mintak pendapat orang
bila bab memilih ni..
bukan apa..takut tersilap pilih...

issnita said...

salam perkenalan
solat istikarah ada jawapanya
jom lawat blog pasir gudang juga....

Nisa' Pasir Gudang said...

@AdyBudika
Setuju. Pilih yang baik2 sahaja =)

Nisa' Pasir Gudang said...

@ Sunah Mohammad
Allah beri peluang..kita yang perlu bijak kan, sunah ?

Nisa' Pasir Gudang said...

@Si ComOt
setuju2x.. blog awak ada lagu. terkezut sbb speaker tgh full vol. huhu

Nisa' Pasir Gudang said...

@diana
minta pendapat menunjukkan kita terbuka . like u :)

Nisa' Pasir Gudang said...

@issnita
kena baca entry sampai habis ye hihi

storyfromme said...

kita sebagai manusia mesti kena buat pilihan.bergantung la pada kita nak buat pilihan yang positif atau negatif :)

**::CIKNUURUL::** said...

kite kne memilih antr yg pstif dn yg mngntungkn sbb hdup ni bnyk dgn pilihan,.insyallah,Allah akn mmbntu jika kite prcye dgnNya,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...