Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi
Gambar ihsan dari google


Bila cerita tentang balik kampung , semua tersenyum ceria. Terbayang-bayang keseronokan bermain di padang, meredah hujan, memanjat pokok ( eh? )... berbasikal keliling kampung dan segalanya akan menggamit kenangan indah.

Walaupun sebenarnya biasa-biasa sahaja tetapi ianya menjadi sentimental value kerana di situlah kita dilahirkan. Penuh cerita suka duka.
Setiap kali balik kampung..kita dah awal-awal lagi kumpul wang samada untuk bekalan perbelanjaan mahupun untuk merai bersama-sama keluarga kan??

Paling tidak pun..setelah berhempas pulas bekerja kita dah dapat kumpul untuk membolehkan kita balik kampung. Punyalah bernilainya BALIK KAMPUNG...sehinggakan lagu ni kalau nyanyi mmg menceriakan...

Perjalanan jauh tak kurasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata......

Hmmmm.....macam tu jugaklah cerita kita nak balik kampung yang kekal abadi. Jika bekalan yang kita bawa untuk ke kampung kita yang 'sebenar' ada....pasti kita akan pulang dengan penuh keriangan.

Walau seronok dan indah macam mana pun sekalipun...ia hanya persinggahan kita sementara je. Janganlah kita jadikan dunia ni tujuan kita.....sedangkan kita punya tempat yang lebih baik dari sini.

Bak kata pepatah... "sekiranya kamu hidup untuk dunia 'kekal' maka kamu akan perolehi dunia sekarang dan yang kekal secara pakej. Tetapi jika kamu hidup untuk yang sementara ini sahaja...kamu akan hilang kedua-duanya"

5 comments:

MiSzy DiaN said...

teringin nak balik kg, rasa jalan berjam2.. wahhhh jeles.. sbb kampung sbelah rumah jak.. n rumah pun dalm kampung.. huhuhu

JIJI YU said...

hurm..kampong yg kekal abadi permulaan hidup yang hakiki

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
nice kata pepatah tu ..thx

fuuyooh said...

salam kenal n follow.. hehe.. cari member di alam maya.. hehe
Fakta-fakta yang cilake

akU GaDis said...

kan,jgn leka smpai tlupa kg yg kekal abadi.. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...