Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi



Benci la !!!
"Perangai dia memang menyakit kan hati. Tak tahu malu pulak tu. Dah buat salah pun macam orang tak bersalah! Apasal perangai macam tu "....rungut Tina.

Tak pe sabar...nanti dia sedar tu. Tak baik benci2 orang.
Jangan dilayankan sangat perasaan tu. Sabar....pujuk hati kecil Tina.

~ Sampai bila kita nak terus sabar. Tak boleh ke ada rasa benci.
Motivasi pagi bersama Dr. Azhar pagi ni ....


  • Biarkan rasa benci itu jangan menidakkan ia. Tapi LAYANkan kebencian kita itu dengan Allah. Allah punyai 100% positif....berikan perasaan negatif kita tu kepadaNya supaya akan dipositifkan semula. Faham tak? Maksudnya berdoa dan luahkan pada Allah
  • Ya Allah aku benci dengan si fulan ini..aku benci dengan sikapnya yang suka berpura2 di depan ku. Aku benci dengan tingkah lakunya yang menyakitkan hati, Aku benci padanya Ya Allah. Benci dengan hipokrit dia. Dia bohong aku hidup2. Kenapa selama ini aku percayakan dia.... kenapa baru sekarang aku tahu begini sikapnya. Aku benci pada dia Ya Allah .. Engkau tolong aku ini Ya Allah...
Adu lah kepadaNya...maka akan ditukarkan rasa Benci itu kepada rasa Kasih. Akan ditukarkan rasa geram kepada simpati. Jangan sorokkan rasa hati tu.  Kembalikan padaNya agar dapat Dia rawat luka hati kita itu.

Jika kita terus memujuk hati bersabar dan tidak meluahkan maka akan terpendam jauh disana menjadi dendam.

Masalah itu penawar hati. Setelah kita adukan kepada Dia maka masalah itu akan menjadi manis semula. Kadang2 apa yang kita rasakan pahit rupanya ubat untuk kita. Yang selama ini manis kadang2 pula mendatangkan mudarat.

Jom rawat hati kita dengan banyak mengadu kepada Allah , Rabb yang dekat dihati kita.

P/S : mengadu lah sampai boleh menangis..pasti hati kita akan tenang selepas itu.

2 comments:

krole said...

pohonla ketenangan daripadaNya...insyallah segala rasa benci akn pergi~

nelly said...

Jangan benci sama saya ..
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...