Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi


Ceriakan pagi mu dengan MEMBERI

uiissshh...apa2 aje la nak suruh memberi pepagi gini kan.
Memberi bukan sekadar sedekah duit saje.
Pagi-pagi sediakan sarapan untuk keluarga pun kategori memberi......
Pagi-pagi menebarkan salam kepada jiran dan rakan juga...memberi
Pagi-pagi menghadiahkan senyuman juga....memberi
Pagi-pagi....pegi minum kopikat ofis walaupunn dah breakfast kat rumah dengan keluarga...ha !!! itu memberi mengabiskan boreh (beras) yo...

Memberi lah....sesungguhnya 

 Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima
Menolong orang jangan harap balasannya
Biar dengan ikhlas janganlah separuh hati

Tiap yang berbakti Tuhan Maha Mengetahui

Tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima
Kesucian diri itulah sifat paling dipuji
Senyuman di bibir keindahan budi bahasa
Keluhuran hati kita akan berbahagia

Sikit sama merasa
Fakir jangan dilupa
Hidup kita hanya sementara
Manusia bersaudara
Kasih sesama kita
Jauhi dari bersengketa

~What U give u'll get it back~

4 comments:

storyfromme said...

saya hanya mampu berikan kamu senyuman yang ikhlas di pagi hari ni :)

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

yah ..i give u smile..n i hope i'm d one that make u apy today!!! hiyyaahhh

cemomoi said...

senyum atas motor sensorang tak bley la nak sedekah kat orang...

Nisa' Pasir Gudang said...

@ storyfromme
senyuman menyamankan udara.

@ciktim
your smile make my day brighter

@cemomoi
ehh..kite nampak la senyuman manis tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...