Ahlan wa sahlan....Konnichiwa....

~ hati ku berbunga ketika teratak ini terlihat jejak kaki mu

~ kalau ada yang sakit dimata... sakit di telinga... komen la eh.
boleh le teman perbaiki teratak ini agar lebih GAH lagi

~ segala cadangan dan nasihat amatlah dialu-alukan

~singgah sokmo dan tinggalkan jejak kaki mu itu nanti teman pun nak juge ziarah kome

~terima kasih banyak2 sudi datang...bila free jengah2 teman kat sini lagi



K.a.w.e.n

.
.
.
.
.
.
.

Ramai tersengih sebut pasal kawen.
Seronok je kalau cerita pasal kawen ni
 Ada yang merasa lega kerana dah ada tolong gosok baju
Ada yang terasa lega kerana balik rumah boleh terus ngaapppp
ada yang terasa bahagia pergi kerja di hantar dan di ambil
Ada yang terasa seronok boleh jalan berpimpinan tangan
Ada juga yang seronok masa shopping ada yang tolong galaskan beg tangan ??? ( ade ? )


tapi hakikatnya dalam perkahwinan banyak dugaan yang perlu ditempuhi
Banyak tanggung jawab yang perlu dipikul
Banyak pengorbanan yang perlu dirasai
Banyak tekanan kepada perasaan
Banyak ... banyak dan banyak

Paling PENTING soalan yang ALLAH akan tanya tentang
tanggungjawab kita kepada isteri/suami
apa yang kita dah lakukan kepada anak2 ... cukupkah didikan agama
cukupkah kasih sayang
cukupkah keperluan

dan
hasilnya nanti akan dibentangkan di ketika sesi soal jawab 
di padang masyhar

Renungkan...
apakah kita telah mendidik pasangan agar sentiasa taat kepada Allah
bagaimana anak2 yang telah diamanahkan?
Bagaimana pula kedua ibu bapa kita dan mertua?
Adik kakak serta ipar ?

Jangan kata tak nak kahwin sebab 
pahala orang yang berkahwin berganda2
pahala orang yang mengandung ( ikatan sah ) banyaknya tak terhingga
Anak2 yang kita didik umpama pelaburan yang amat menguntungkan jika kena gaya

tapi 
sandarkan perkahwinan hanya untuk 
cari 
Redho Allah Tuhan Yang Esa.

2 comments:

cemomoi said...

orang pompuan nak jaga aurat dalam kluarga mertua tu yang payah

JIJI YU said...

kawen mmg harus dipermudahkan tapi ianya buka satu perkara yg mudah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...